Bona actuació catalana a Antequera, on els i les atletes de casa nostra han sumat fins a 15 medalles, de les quals dues ens deixen dos rècords. Un d’ells, espectacular. Mariona Armero, la velocista i saltadora del Lleida UA, ha aconseguit una estratosfèrica marca al 200 m. 23.64 per aconseguir rècord d’Espanya i Catalunya sub 18 i sub 20, ambdós superant el de la santcugatenca Jaël-Sakura Bestué.
Però anem per parts. De les catorze medalles de la delegació catalana, la de Mariona Armero ha estat una de les més impressionants. L’atleta ha aconseguit la victòria als 200 m amb temps de 23.64. Armero, que ja havia pujat al podi al campionat català absolut, tanca una pista coberta de llibre amb aquest doble rècord.
L’altre rècord ha correspost a Alonso Fernàndez. El velocista d’Altafulla, de l’AA Catalunya, ha aconseguit el rècord de Catalunya sub 18 als 60 mll amb un temps de 6.82, que li ha valgut també la plata a la prova. A les semifinals, Fernàndez ja va batre RCAT amb la mateixa marca, 6.82.
A banda d’aquests dos rècords i l’or d’Armero, cal apuntar cinc medalles d’or més. Als 60 m tanques, Jana Queralt també s’ha quedat a prop del rècord de Catalunya sub 18 amb un temps de 6.36, suficient per aconseguir la victòria. A més d’ella, medalla d’or per Mateo Garrido a la llargada. L’atleta del FACVAC Valls ha aconseguit la victòria a la prova de la llargada amb 6.91 m.
Un nou or per a Lluna Marsal. L’atleta de Masdenverge aconseguia la victòria als 60 mll amb un temps de 7.49 a les semifinals i 7.50 a la final, suficient per sumar una nova medalla. Marsal ha estat a la pista coberta bicampiona catalana absoluta de 60 i 200 m i bicampiona sub 18 de Catalunya i Espanya als 60 mll. També de les Terres de l’Ebre, or d’Eros Alegre als 200 m. L’atleta de l’UA Montsià ha aconseguit la victòria als 200 m amb una sensacional marca de 21.59.
Finalment, el darrer or té un component especial. I és que la delegació catalana aconseguia un triplet de medalles a la prova. Alba Benito aconseguia l’or a la perxa amb marca de 4.00 m, a tocar també del RCAT. La plata era per a Mar Páez amb 3.85 m i el bronze per Laia Ortolà amb 3.75 m.
A més a més, s’han sumat quatre plates, les de Páez i Fernàndez, i a més a més, la d’Arianna Giacardi a l’alçada. L’atleta del CA Gavà ha sumat marca d’1.66 m i aconseguia el subcampionat. Als 3.000 m, nova medalla de Guillem Cuartero. L’atleta del Playas Castellón aconseguia la plata amb marca de 8:47:66.
Finalment, cinc bronzes. Al d’Ortolà a la perxa s’ha de sumar el bronze de Noa Antón als 60 mll, compartint podi amb Lluna Marsal i aconseguint el tercer lloc amb marca de 7.64. A més a més, Qixiang Liu aconseguia el tercer lloc als 60 mt amb un temps de 7.89. Al 800 m, Maia Parès aconseguia el bronze amb temps de 2:13:45. Finalment, Joan Boubacar Guzman, del Muntanyenc Sant Cugat, sumava el bronze amb 14.43 m.
Quinze medalles i dos rècords, però l’atletisme català ens ha deixat altres posicions, com el 4t lloc d’Anatole Levy a l’heptatló amb 4712 punts, de Roc Martínez als 200 m amb 22.14 i d’Adriana Alejandre a l’alçada amb 1.66 m, el 5è de Natàlia Calvache al pentatló amb 3.241 punts, de Bianca Galletti a la perxa amb 3.70 m, de Keita Casacuberta a la perxa amb 4.40 m, de Roger Pérez als 60 mt amb 7.99, i el d’Àlex Sola als 200 m amb 22.19 i el 6è de Biel Clavé al pes amb 16.38 m, entre d’altres.

