Calella torna a acollir un Campionat de Catalunya amb el Fons

1662

Calella acollirà aquest cap de setmana un nou campionat de Catalunya després de molts anys. El municipi del Maresme torna al circuit de pistes amb campionats catalans, i ho fa amb un dels primers de l’aire lliure, el de 5.000 m i 10.000 m en pista, que tindrà algunes de les figures principals catalanes d’aquesta distància.

El Campionat es disputa dissabte en horari de tarda, de 17 h a 21 h. És un campionat que ha vist, en els darrers cursos, ciutats com Gavà o Granollers, i que ara es mou al Maresme per tornar a portar a Calella, competicions d’alt nivell. A banda del campionat català també es disputa el Campionat Territorial de Lleida, Girona i Tarragona.

A les 17 h començarà el campionat amb la primera prova, els 5.000 m sub 18-20 femení. A les 17.25 h es disputarà el sub 18 masculí, a les 17.45 h el 5.000 sub 20, a les 18.05 h el 10.000 m màster M55 en amunt, 18.50 h la resta de curses màster, 19.30 h la cursa absoluta i sub 23 masculina i a les 20.10 h la femenina sub 23, absoluta i màster.

Fem un repàs als inscrits. D’una banda, al 10.000 masculí, destaca la presència de l’actual campió català de 10.000 m, que defensa títol, Jofre Roca, del CA Manresa. Al seu costat, Brahim Fateh, que el diumenge correrà el català de milla, buscarà pujar al pod al 10.000 m. Roger Sans, l’atleta tarragoní expert en llargues distàncies. Amb ells, el jove Biel Morancho, l’atleta del PC Running Team, Chakir El Hamdouni o Marçal Roig.

Dels 5.000 m destaquen, a sub 20, Adrià Boyano, Albert Alsina, Albert Bartolí o Pol Alaminos, que protagonitzaran una gran cursa, i Guillem Cuartero, Íker Ballesteros, Marc Benavent o Gonzalo Turmo a sub 18.

A la prova femenina, compte amb la presència d’una de les atletes destacades catalanes del moment, Anna Torras, del CA Igualada. Torras ve de guanyar amb solvència el 3.000 m de la lliga Final A i buscarà un nou or català, després del cros i els de pista coberta. Al seu costat, les seves companyes d’entrenament, Judit Navarro, que també competirà en sub 23, i Júlia Solé, com a destacades per optar al podi. També hi serà l’ebrenca Marina Freixa.

Als 5.000 m, Carla Yanguas i Ariadna Navarro a sub 20 i Estela Alberola, Berta Galan, Janna Nazirov i Rabab Ouzemmou a sub 18 son les favorites.

Pel que fa a la prova màster de 10.000 m, a categoria femenina trobem quatre atletes, Carmen Delgado a F45, Mari Martínez a F50, Carme Ballesteros i Mari Carmen Molina a F55.

En categoria masculina, Alejandro Rodríguez, José Pereira, Dani Garcia i Sergi Ariaca posaran cara la lluita per la victòria M35. Marc Roig serà favorit a M40, Albert Caballero o Daniel de Palol son favorits a M50, Marc Tort, que ve de guanyar quatre medalles a Torun, Pere Boadas i Sancho Ayala son favorits a M55, Joaquin Parejo i Josep Garriga a M65, Eduardo Inès, Isidre Moragas i Joan Baye a M70 i Josep Masó a M75.

Recordem que molts d’ells lluitaran també per les medalles territorials de Lleida, Tarragona i Girona.

· Reglament   · Atletes inscrits

Farem un seguiment especial d’aquest Campionat de Catalunya a través de les xarxes socials de la FCA.