Jornada intensa a la PC Catalunya Carme Valero aquest cap de setmana. Es va disputar el Campionat de Catalunya sub 12 i sub 14 individual i els Campionats de Catalunya sub 16 de clubs A i B, amb diversos rècords i bones marques, i el repartiment de les darreres medalles individuals del curs.
Primer, repassem el que va succeir dissabte, on al matí, vam tenir un nou rècord de Catalunya. Leire Burzurí es va convertir en protagonista de nou després d’aconseguir la victòria als 2.000 m i batre el rècord de Catalunya sub 12 i sub 14 amb marca de 6:31:57. Aquesta va ser una de les bones notícies. L’altra, dos RCAM de Cayetana Domene a la llargada amb una gran marca de 4.61 m i d’Àlex Segura als 600 m amb 1:42:95. Dos dels petits atletes amb més projecció demostrada aquest 2026.
Pel que fa als clubs, el Barça es va endur quatre medalles d’or i dues de plata, el Muntanyenc, una d’or i una de plata i el Cornellà una de plata, sent els tres primers en puntuació femenina. A la puntuació masculina, victòria de l’UA Terrassa amb un or i una plata, segon lloc de l’UGE Badalona amb dues plates i tercer del GEiEG amb una plata.
Pel que fa a doblets d’or, Martina Canela va aconseguir doble medalla daurada als 60 mll i als 200 m.
A la prova de la tarda, Campionat Catalunya sub 14, JA Sabadell, Muntanyenc i UA Montsià van aconseguir dos ors i dues plates individuals cadascú en categoria masculina, i el CA Manresa, amb un or i dos bronzes, el CA Igualada, amb una plata i el Nàstic de Tarragona, amb dos ors i una plata, sent els primers equips en categoria femenina.
Pel que fa a doblets, Júlia Pozo va fer doblet d’or a la llargada i al triple salt i Nil Gonzàlez als 60 mt i a la llargada.

Parlem ara del sub 16 de clubs. Diumenge es va viure, al matí, la Final B, i per la tarda, la Final A. El CA Tarragona masculí es va endur la Final B amb 64 punts, mentre que la femenina va ser pel Club Atlètic Vic.

Pel que fa al Campionat de clubs sub 16 Final A, l’Avinent Manresa es proclamava campió de Catalunya amb 99 punts, la plata era per l’AA Catalunya amb 84 punts i el bronze per l’UCA amb 81 punts. La prova femenina era dominada pel Cornellà Atlètic amb 101 punts, la plata per l’UA Terrassa amb 96 punts i el bronze per l’Avinent Manresa amb 94 punts. D’altra banda, el CA Manresa va tenir dos rècords dels campionats. L’un de la Júlia Planas als 60 mll amb 7.83 i l’altra de l’Anna Recuenco al pes amb 12.68 m.

