Cites internacionals pels catalans de cros i llançaments

506

La temporada de cros arriba a la seva fi. Durant el 2026 s’han anat disputant campionats importants, com els d’Espanya per federacions o universitari i la copa d’Europa. I ara, arriba la darrera cita de la temporada 25-26, amb el Mundial Universitari FISU que es disputa al municipi italià de Cassino. Tres atletes de Catalunya viatgen amb la RFEA.

A més a més, també tenim una cita anual a Nicòsia, Xipre. Es disputa la Copa d’Europa de llançaments, un clàssic de l’hivern a casa nostra, i on tindrem a una representant catalana que ja sap que és guanyar medalla en aquesta competició.

Pel que fa al cros, 16 atletes viatgen amb la selecció espanyola, dels quals tres son catalans, majoria dels presents. Àmbar Tomàs serà una de les representants, havent vestit ja la samarreta de la selecció espanyola en proves de cros, competirà a la prova del cros curt de 3 K i al relleu mixt llarg, de 10 K en total. Tomàs arriba després de guanyar en pista al Campionat d’Espanya sub 23 i d’haver tingut una temporada de cros important a nivell col·lectiu, amb l’or català sub 23 a Còrdova.

Juntament a Tomàs, presència d’Adam Maijó. L’atleta de Batea va ser campió català de cros a finals d’any i plata per equips amb Catalunya a Còrdova, i també després d’haver competit en pista coberta. Maijó ha mantingut un bon nivell i aquest universitari serà una bona prova de foc. Competirà al cros curt de 3 K i al relleu mixt llarg de 10 K en total.

Finalment, la darrera present és debutant en aquest tipus de competicions. Després d’uns mesos d’alt nivell, l’atleta del CA Igualada, Júlia Solé, ha rebut la convocatòria amb la selecció per anar a Cassino de forma merescuda, després de ser subcampiona catalana a Olot, campiona d’Espanya per equips amb Catalunya a Còrdova i havent competit amb encert a la pista coberta. Competirà al cros llarg de 10 K.

Seran uns dies intensos, amb la competició al cap de setmana. A les 10 h del dissabte es disputarà la cursa femenina de cros curt i a les 10.30 h, la masculina.  A les 11 h serà la cursa de cros llarg femení i a les 12 h la cursa de cros llarg masculí. D’altra banda, diumenge a les 10 h es viurà el relleu mixt curt i a les 10.45 h el relleu mixt llarg.

· Web Campionat

D’altra banda, els llançaments també tenen una cita internacional aquest cap de setmana. Es disputa una nova edició de la Copa d’Europa de llançaments, on els atletes absoluts i sub 23 competeixen en martell, pes, disc o javelina. L’única presència catalana serà la de Laura Redondo.

La gavanenca afronta una nova copa d’Europa, una competició on ja va aconseguir una plata a Portugal ara fa uns anys. Redondo ho fa en el martell després d’haver estat campiona d’Espanya d’hivern i amb marca del curs de 67.00 m. A les 12.30 h de dissabte es disputen la prova de martell femení, i sent setena del rànquing de les presents.

· Web Campionat