COMUNICAT FEDERACIÓ CATALANA D’ATLETISME

RECUPERACIÓ DE LA PISTA COBERTA DE CATALUNYA

Benvolguts/des

En relació a la Pista Coberta de Catalunya de Sabadell, la Federació Catalana d’Atletisme ja va manifestar des del primer moment que és un objectiu prioritari i urgent la reconversió del’Hospital Temporal Vallès Salut en l’original Pista Coberta d’Atletisme.

A la reunió de la Junta Directiva de la FCA celebrada el passat 28 de maig, uns dels temes acordats va ser el d’iniciar converses i tràmits sol·licitant la ràpida rehabilitació de la pista coberta de Sabadell.

Seguint aquestes directrius de junta directiva, s’han realitzat les corresponents gestions amb els organismes i entitats implicades. El president de la Federació Catalana, Joan Villuendas, ha intensificat els esforços per aconseguir la recuperació de la pista. S’han mantingut converses i reunions de treball amb el secretari general de l’Esport, Gerard Figueres, l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, el president de la Real Federación Española de Atletismo, Raul Chapado, i amb tots els responsables de les diferents entitats i institucions que poden estar implicats per a treballar conjuntament en la necessària recuperació de la pista per a l’atletisme.

En aquest moment, la finalització de l’ús com a hospital temporal depèn del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que determinarà la data en funció de l’evolució de la pandèmia.

L’objectiu de la Federació Catalana és mantenir el Calendari Català de Pista Coberta 2021 i que la pista coberta estigui operativa per a realitzar competicions el mateix mes de gener de 2021. És en aquest escenari en el que s’està treballant.

La Pista Coberta de Catalunya és part indispensable per al normal desenvolupament de l’atletisme català. Un esport amb més de 15.000 llicències que genera un ampli teixit social bàsic i indispensable per a la nostra societat. Des de la seva inauguració a l’any 2010, la Pista Coberta de Catalunya ha registrat una intensa activitat, amb una mitjana de més de 20.000 participacions en les diferents competicions, que sumat a la intervenció dels jutges, voluntaris,entrenadors, personal i públic, dobla aquesta quantitat d’ús de la instal·lació sobradament cada temporada. Més de un centenar de clubs catalans fan servir d’una o una altra manera aquesta modèlica instal·lació, principalment en competicions, tant d’àmbit català amb els diferents campionats autonòmics, com a nivell estatal, ja que cada any s’han realitzat campionats d’Espanya en les diferents categories, així com un Miting Internacional de reconegut prestigi on s´ha batut un record mundial absolut i europeus de altres categories.

La Pista Coberta de Sabadell representa una peça fonamental per al normal desenvolupament de l’atletisme català.

Una forta abraçada