L’Espunyola va viure una nova jornada de la Copa Catalana

499

L’Espunyola va viure amb encert una nova jornada de la Copa Catalana de Trail, la tercera i penúltima de la lliga de categories sub 20 en abaix. Amb bona presència d’atletes catalans de trail, el municipi del Berguedà va tornar a veure les futures estrelles de la disciplina, algunes d’elles estaran presents amb la selecció catalana en el campionat d’Espanya FFAA.

La cursa sub 18-20 va tenir alguns noms destacats. A la prova masculina, victòria de Gerard López, de l’UEC Anoia, amb 36:35, i també guanyador sub 20. Nil Rovira, del Yetis Collserola, seria el segon classificat de la cursa i també sub 20, amb 37:21, mentre que Guiu Toledo, també del Yetis, acabava tercer de la cursa i primer sub 18 amb 38:10. Chej Hamdi seria segon sub 18 i Franco Romanín tercer sub 20, ambdós del JA Berga, mentre que el tercer sub 18 seria Pol Gonzàlez.

D’aquesta forma, Nil Rovira agafa avantatge a la classificació sub 20 i Gerard López i Franco Romanín surten beneficiats de la jornada. A sub 18, Guiu Toledo es distancia a la classificació i el segueix Chej Hamdi.

Petita JAB Trail. Foto Albert Codina

Pel que fa a la prova femenina, Carla Vallderoriola, del JA Berga, aconseguia la victòria de la cursa i també el primer lloc sub 18 amb 44:47. La seguia Laia Mínguez, companya d’equip i segona sub 18, amb 45:15. Célia Mayor, també de l’equip local, aconseguia el primer lloc sub 20 amb 47:16. Aina Civil, del JAB, era la segona sub 20 amb 49:23. Berta Rota seria tercera sub 20 i Bruna Salvans, l’única que no era del JAB, en aquest cas, del Yetis Collserola, aconseguia el tercer lloc sub 18.

Aquí, Célia Mayor avantatge per molt poquet a Aina Civil a la classificació, i tindran un frec a frec final molt interessant. En la prova sub 18, Carla Vallderoriola i Laia Mínguez protagonitzen una lluita semblant, amb lleuger avantatge de la primera.

Pel que fa a la prova sub 16, cap sorpresa amb la victòria de Marc Vàzquez, del JA Berga, amb 23:02, amb el segon lloc de Guillem Gamisans i el tercer de Guillermo Matas. A la prova femenina, Marina Llibre, del Yetis Collserola, amb 30:21 aconseguia el primer lloc, Mirna Arbues el segon i Ània Dalmau el tercer. Aquí, Marc Vázquez i Marina Llibre assalten el lideratge amb les seves victòries.

A sub 14, victòria de Prósper Aran Okutu, de l’Sport Canet, amb 22:50, seguit de Lucas Cardó i Álvaro Matas. Aquí, Nausicaa Picón aconseguia la victòria femenina i segon lloc global amb 23:03, seguida de Berta Silvestre i Queralt Graner. A la prova sub 12, victòria de Bruc Carreras amb 10:09, segon lloc de Pol Suades i tercer d’Àlex Rodríguez. A la prova femenina, Abril Soler guanyava amb 10:56, segon lloc d’Ariadna Ribera i tercer de Célia Gómez. Finalment, sub 10, Bernat Rubió, Lucca Otero i Àlex Barulls ocupaven el podi masculí i Àneu Hernàndez, Ona Teixidó i Lucia Cardó, el femení.

La darrera prova de la Copa Catalana serà a Sant Hilari Sacalm el 31 de maig. Ara, el proper compromís català és una de les parades obligatòries de l’any, el Campionat de Catalunya Absolut i sub 23, aquest any, a la cursa del Roc Gros dels Hostalets de Balenyà.

· Resultats

A més a més, aquest cap de setmana s’ha disputat el Campionat d’Espanya de trail running en la distància de 43,2 K, a la localitat gallega de Caldas Do Reis. Aquí hi competien sis atletes de Catalunya, i s’han aconseguit algunes medalles màster. D’entrada, Oriol Barbany, del Roots Performance, va acabar en 5a posició absoluta amb 3:52:06, i Diego Arroyo en 7a posició absoluta i guanyador de l’or M35 amb 3:55:23.

Sau Doménech va ser 9è absolut i Frederic Garrido 49è absolut i 4t M55. A la prova femenina, una atleta amb llicència catalana, Anna Ongaro, del Roots Performance, guanyava la prova absoluta amb 4:46:03, però no pujava al podi al no tenir la nacionalitat i estar considerada fora de concurs.

· Resultats