Una setantena d’atletes competiran a casa al sub 23

707

Catalunya torna a acollir un campionat d’Espanya, en aquest cas, el campionat sub 23 ST a la Pista Coberta Catalunya Carme Valero de Sabadell. Una seixantena dels i les millors atletes del nostre país competiran a casa per buscar regnar a l’atletisme estatal, amb el bo i millor vingut d’arreu.

De 10 h a 13.30 h del dissabte es disputarà la primera jornada, amb dues finals. A la tarda, de 17 h a 21.20 h, la segona jornada, amb nous finals més. I finalment, de 10 h a 13.50 h del diumenge matí, viurem una nova i darrera jornada, amb la resta de finals. Tota aquesta informació es podrà seguir pel portal RFEA i també per les xarxes socials de la FCA, amb la informació detallada de l’atletisme català dins del campionat.

Recordem que podreu seguir la competició a través de l’streaming de La Liga+. És la primera vegada que Sabadell acull el Campionat sub 23, després d’haver-ho fet amb l’absolut, amb el sub 20, el sub 18 i el sub 16. Seran 497 atletes inscrits, entre ells, una seixantena de catalans i catalanes. Molts d’ells arriben amb opcions de podi i, qui sap, si d’alçar-se com a campions i campiones d’Espanya.

Comencem fent un repàs a les proves. Una quarantena de catalans competiran a la categoria masculina. Als 60 mll, dos representants, Bernat Herrando i Pau Subirats. Pol Leal i Genís Bordalló seran els representants als 200 mll. Finalment, Roger Pons i Oriol Vergés seran els dos catalans a la prova dels 400 mll.

Als 800 m, seran quatre els participants catalans. El més destacat és Lluís Pons, que arriba amb la novena millor marca, a més Martí Jurado, Sergio Gonzàlez i Pol Fernàndez miraran de millorar les seves prestacions i de lluitar per la final. Als 1.500 m seran tres els representants. Dani Martínez, de l’AA Catalunya, arriba amb la cinquena millor marca. També presents el campió català, Adrian Gómez, i Nil Frías.

Als 3.000 m, la millor marca correspon a un català, Aleix Vives, que arriba líder i com a clar candidat al podi. Als 60 mt son vuit els catalans presents. D’un banda, dos favorits a podi com son Biel Salas, campió català, i Roger Martínez, de la JA Sabadell, i subcampió. Ells tenen clares opcions de final. Després, buscaran fer un bon paper a semifinals atletes com Jordi Sànchez, Pol Herrero o Luan Henrique. Més enrere trobem a Llorenç Cobos, Xavi Martínez i Isaac Balta.

Àlex Teruel al salt en perxa. Foto Capacam

Precisament, Isaac Balta serà un dels catalans presents a l’alçada. El millor classificat és Edgar Climent, el campió català, que arriba buscant podi, igual que Antoni Gonzàlez, del CA Igualada i Martí Cissé, de l’Agrupació Atlètica. Oriol Ardévol també hi serà present. A la perxa també tenim opcions de medalla. Àlex Teruel, Martí Serra, Eloi Gràcia i Víctor León competiran per buscar apropar-se al podi.

A la llargada, un altre català, Jan Díaz, lidera els atletes presents. El del CA Manresa buscarà una nova medalla a nivell espanyol. Pere Casanova i Francisco Vega també participaran buscant millorar les seves posicions actuals del rànquing. Al triple salt, el campió català i medallista absolut, Albert Jaén, arriba amb la segona millor marca, en una prova on també veurem a Bruno Rivera, Pau Vergés, Marc Sala, tots tres de l’AA Catalunya, i Amine Ettalydy, de l’Andorra Atletisme.

Finalment, a l’heptatló, Pol Ferrer mirarà de buscar la victòria arribant també líder del rànquing, i sent un dels atletes destacats a nivell català. També l’acompanyarà Jan Sadurní.

Berta Calvera serà una de les atletes del 400. Foto Capacam

Pel que fa a les proves femenines, Marta López, Meritxell Hernàndez i Laia Pons seran les tres atletes representants dels 60 mll a nivell català. Marta López també competirà a la prova dels 200 mll. Aquí, Celia Payrató arriba com a líder espanyola del curs, i competirà juntament a Jana Hurtado i Sara Manuela Murillo. En els 400 m, Berta Segura arriba amb ganes de buscar un nou títol estatal, i ho farà a la pista on fa unes setmanes va ser campiona de Catalunya sub 23. Berta Calvera, Clàudia Mir i Natàlia Grau seran les altres catalanes presents.

En els 800 m, l’única catalana present serà la local Berta Teruel. Als 1.500 m, Laura Torres i Aida Alemany lluitaran per buscar un lloc al podi, juntament amb Beth Cáceres. En els 3.000 m, molta opció de medalla, amb Anna Rovirosa i Àmbar Tomàs, ambdues internacionals de cros i la darrera campiona d’Espanya a Getafe, i també amb Carla Domínguez, Clara Las Heras i Júlia Solé, que van formar part de l’equip català.

La campiona catalana i bronze absolut als 60 mt, Igambo Muakuku, serà la gran basa catalana per lluitar per la final. Laia Olmedo acompanyarà a Muakuku. A l’alçada, Georgina Serra i Aina Eberle competiran per buscar col·locar-se entre les primeres, tenint a tocar la tercera classificada pel rànquing. A la perxa, la campiona catalana absoluta, Clara Fernàndez, ho té tot de cara per acomiadar-se del sub 23 ST amb un nou or, acompanyada de Sílvia Ruiz, Anna Cardona i Nerea Pérez.

A la llargada, Laia Rodríguez i Sandra Arqueros, que ja las vam veure al Campionat absolut, seran les representants catalanes. Al triple salt, Laurine Elisa Marimon arriba amb la millor marca de les representants, mentre que en el pes, Estel Pons serà la catalana presents.

Restarem molt pendents de les evolucions de tots ells i totes elles.

· Web Campionat