16 medalles catalanes al Campionat d’Espanya absolut

968

Catalunya s’ha endut 16 medalles del Campionat d’Espanya absolut celebrat a Gallur, però cal destacar enormement el rècord d’Espanya i la victòria d’Adrià Alfonso. El barceloní va aconseguir RESP absolut als 200 mll ST amb una marca de 20.65, en una final on el seu company d’entrenament, Albert Romeo, aconseguia el bronze amb 21.27. Magnífica collita pel grup entrenat per Sergio Acera.

Alfonso ha estat una de les figures però cal destacar molts altres noms. Els i les atletes de Catalunya han aconseguit una molt bona collita, amb doblets de medalles, amb ors i amb lluites fins al final per pujar al podi. Portàvem un centenar d’atletes i entre marques personals i podis, la delegació catalana pot marxar satisfeta.

Finalment, 16 medalles, repartides entre 5 medalles d’or, 6 de plata i 5 de bronze. Les cinc medalles d’or corresponen a Esther Guerrero, Jaime Guerra, Ona Bonet, Adrià Alfonso i Marcos Ruiz. Les sis de plata, Clara Fernàndez, Artur Coll, Marta Mijans, Jaël-Sakura Bestué, Elda Romeva i Marina Martinez i els cinc bronzes a Elvin Josué Canales, Jan Díaz, Guillem Crespí, Albert Romeo i Emilia del Hoyo. El 22% de les medalles per a la delegació catalana

Marta Mitjans ha aconseguit la plata. Foto RFEA

Comencem per les dues primeres medalles, aconseguides en divendres. Jaime Guerra, en un excel·lent concurs, aconseguia la victòria a la llargada amb 8.14 m, que significa millor marca catalana de la història indoor. Guerra tenia com a company de podi a Jan Díaz. El bagenc aconseguia el bronze amb una marca de 7.59 i s’enduia la seva primera medalla absoluta.

A la tarda de dissabte, més ors, i més primeres vegades. La jove Ona Bonet demostrava ser actualment la millor saltadora estatal d’alçada aconseguint l’or amb 1.84 m i sent campiona d’Espanya absoluta per primer cop. Bonet segueix endavant en la seva progressió. El mateix dia, Artur Coll sumava la plata a la perxa amb 5.55 m. Coll arribava líder però malgrat tot, el concurs es va posar molt difícil i ho va donar tot per aconseguir el subcampionat estatal.

A la velocitat també vam aconseguir un bon botí. Jaël-Sakura Bestué va aconseguir la plata amb 7.18, igualant la seva marca i el rècord de Catalunya, i amb la mateixa marca que la guanyadora, Maribel Pérez. Nova medalla per Bestué, que prepara els propers esdeveniments internacionals. També va aconseguir podi Guillem Crespí. L’atleta del Barcelona Atletisme va sumar el bronze amb 6.69, després d’ensopegar en la sortida i no poder fer una bona cursa.

La darrera medalla del dissabte va correspondre a Elda Romeva. La santcugatenca va aconseguir la plata al triple salt amb una magnífica marca personal de 13.22 m. Romeva segueix endavant també en la seva progressió, després de ser campiona catalana absoluta.

El matí de diumenge ens va deixar magnífiques notícies. A banda del rècord d’Espanya

Ona Bonet va aconseguir or a l’alçada. Foto RFEA

d’Adrià Alfonso i un bronze d’Albert Romeo, cal destacar un nou or d’Esther Guerrero. La banyolina no falla mai a la cita i va sumar la seva sisena victòria short track, aquest cop als 1.500 m amb 4:09:24, amb la plata de Martina Martínez. La maresmenca va fer també una gran carrera, sempre darrera de Guerrero per no perdre l’estela, i va demostrar ser una de les destacades en la distància. Va aconseguir marca personal amb 4:11:64.

La següent medalla va ser la plata de Clara Fernàndez. Una medalla especialment lluitada després d’haver tingut un complicat campionat d’Espanya sub 23, la santcugatenca va saber competir i va fer marca personal amb 4.25 m i obtenint la plata final.

També va ser història Marta Mitjans. Magnífica cursa de l’atleta maresmenca als 800 m aconseguint medalla de plata encara en categoria sub 20. Mitjans va lluitar fins al final la medalla d’or, tot i que finalment va haver de quedar-se amb una plata històrica amb 2:07:95, doncs és el primer cop que l’atleta aconsegueix medalla absoluta en pista, la segona absoluta després de la milla.

La següent medalla va ser per Elvin Josué Canales. L’atleta gironí va tancar la seva participació amb un bronze als 800 m amb marca d’1:46:31, en una cursa molt i molt difícil i que va lluitar l’or fins al darrer instant. Canales segueix endavant també ara pensant en les competicions internacionals.

Les darreres medalles van arribar, d’una banda, dels 60 mt, amb una sensacional actuació d’Emilia del Hoyo, primera medalla absoluta de l’atleta del CA Manresa i amb marques personals en totes les curses fetes, la darrera, bronze amb 8.25.

La darrera medalla aconseguida ha estat per l’atleta valencià amb llicència catalana, Marcos Ruiz. L’atleta, que entrena al Prat del Llobregat, va aconseguir l’or al triple salt amb una excel·lent marca de 16.78 m, una marca que li pot valdre per anar a l’Europeu.

Cal destacar altres actuacions. Per començar, el tercer lloc als 1.500 m de l’andorrà Pol Moya, que no optava a medalla però va aconseguir una magnífica plaça en una molt bona cursa. També bona 4a posició d’Ivet Rovira, la gironina de L’Hospitalet Atletisme, a la prova del pentatló amb 3860 punts. També la 4a posició de Ramon Adalia al triple salt, la final de Bernat Erta als 400 m, amb DQ després de trepitjar la línia i magnífica actuació de Marc Galé, marca personal als 60 mt amb 7.75 i 4a posició final.

Altres marques personals, com la d’Andreea Florina Sabou als 60 mll amb 7.46, la veneçolana amb llicència catalana, Nediam Nori Vargas, amb 7.37, la de Mar Segura als 400 m amb 55.28, la de Roger Martínez als 60 mt amb 7.98, la de Martí Serra a la perxa amb gran salt de 5.50 m, la de Jordi Belenguer als 60 mll amb 6.76 o de Nerea Pérez a la perxa amb 3.95 m.