18 medalles catalanes a Ourense al Campionat sub 16

606

La temporada en PC encara la recta final, restant només dos caps de setmana a Sabadell amb proves de promoció. Fora d’aquí, a nivell estatal, Ourense va tancar la temporada RFEA amb el Campionat d’Espanya sub 16, que va reportar 18 medalles per atletes de Catalunya, amb diversos ors i fins i tot, un triplet en una prova.

Comencem destacant els metalls daurats, i ho farem amb una prova que va tenir tres atletes de Catalunya al podi. L’alçada va coronar a Pol Garcia, del CA Sant Just, un atleta amb un futur brillant, que va tancar el concurs amb un salt final d’1.91 m, tancant la prova com a líder de l’any. Garcia va estar seguit per Isaac Hernàndez, del CA Igualada, amb 1.89 m i Idalky Paulino, de l’AA Figueres, amb 1.87 m.

En els 300 m, doblet català en una cursa apassionant, on Eros Alegre, de l’UA Montsià, es va quedar a tocar del rècord de Catalunya d’Arnau Gómez, i va tancar la prova amb 35.13, seguit d’Àlex Sola, del Lleida UA, amb 35.26, fent també una immensa cursa i guanyant la plata.

Un altre doblet, amb or català, el vam viure a una de les proves referents catalanes. A la perxa, Mar Páez va sumar la victòria amb marca de 3.61 m, superant la seva marca i mantenint el liderat en el rànquing. Laia Ortolà, del Muntanyenc Sant Cugat, es va endur el bronze amb 3.46 m.

El quart i definitiu or se’l va endur Maia Parés. L’atleta del FC Barcelona ha dominat aquesta categoria amb diverses medalles a la prova dels 600 m, i va tancar la PC amb una nova exhibició i marca d’1:34:57, com a líder del rànquing.

Estela Alberola

Les plates van venir, d’un costat, d’Estela Alberola, dominadora al cros i també a la pista, aconseguint el subcampionat al 3.000 m amb 10:23:02. Nova medalla pel FC Barcelona. De l’altra, a la llargada, on Mateo Garrido aconseguia la plata i sumava una nova medalla estatal. 6.51 m, marca personal pel del FACVAC, i podi compartit català, doncs el tercer lloc va ser pel Pol Garcia, que sumava la primera de les seves dues medalles, amb marca de 6.36.

Una altra plata, segona medalla per l’AA Figueres, va ser de David Ruiz. L’atleta va proclamar-se subcampió amb marca de 8.42 als 60 mt en una cursa on va haver de lluitar de valent la seva posició. Martina Chaboye, a la llargada, va sumar una nova plata. La del Dinamik Vilanova va tancar el concurs amb 5.48 m, bona marca i assegurant la segona posició. Les dues últimes plates, del mig fons. Als 600 m, plata de Marcos Gonzàlez, de la JA Sabadell, amb 1:23:44, i en el 1.000 m, plata de Marcel Samsó, el campió català de cros, amb un temps de 2:35:20, a tocar del primer lloc.

Finalment, els darrers bronzes van ser per Adriana Alejandre, de l’UA Barberà, nova medalla estatal per la saltadora d’alçada amb 1.64 m i MMP, nova medalla a la perxa, amb Bernat Llansó, del Barcelona Atletisme, amb 4.16 m, i finalment, al pes, on Anna Recuenco sumava el bronze amb 11.79 m, atleta de l’Avinent Manresa.

Novament Catalunya, amb aquestes 18 medalles, sent un dels referents a nivell de tot el territori estatal.

· Resultats