Quatre proves de cros i ruta destacant la Cursa dels Bombers

544

Nou cap de setmana amb proves de cros i ruta pel territori català. Aquesta vegada, focalitzats a Barcelona, on fins a 18.000 inscrits i inscrites competiran a la Vueling Cursa dels Bombers, una de les proves clàssiques del calendari a la capital catalana, i que cada any paralitza la ciutat per viure una prova intensa i amb noms molt destacats.

A més, aquesta vegada cal destacar una nova dada: un total de 7.451 dones, un 41% del total, prendran la sortida, un fet destacat que parla de l’augment important en categoria femenina a les proves de ruta. De fet, cal destacar de dues de les grans estrelles de la cita seran dones i catalanes, les dues recordwomans de les llargues distàncies, Marta Galimany i Meritxell Soler. La sortida serà a partir de les 8.50 h, amb els bombers. A les 9 h sortiran els atletes elit i fins les 9.12 h tindrem sortides d’atletes populars.

La sortida i l’arribada es farà des de l’avinguda del Marquès de l’Argentera, des d’on els participants accediran al passeig de Colom i l’avinguda del Paral·lel per on transcorrerà la prova fins a arribar al carrer de Floridablanca. Els participants seguiran fins al carrer de Marina, per on baixaran per girar pel carrer de Casp fins al passeig de Sant Joan, encarant els metres finals per la Via Laietana fins a l’arribada de la cursa de nou a Marquès de l’Argentera.

· Web Bombers

A banda de la cursa dels Bombers, Amposta celebra una nova edició de la cursa Montbike Amposta, una prova federada i homologada de 10 K i també amb circuit de 5 K pels carrers de la capital del Montsià, amb uns 300 atletes presents i sortida des del Parc dels Xiribecs a les 10 h, amb sortida pels federats en el primer calaix. El circuit transcorre pel nucli urbà del municipi, passant per l’Avinguda de la Ràpita, el passeig del Riu, la plaça de l’Ajuntament o el Mercat Municipal.

· Web Amposta

Però aquest cap de setmana també tenim proves de cros. D’una banda, dissabte viurem només una competició, vuitè cros de Cardedeu, una prova organitzada pels Corrigaires Cardedeu, i que comença a ser ja un clàssic federat dins de la comarca. De 9.30 h a 12.30 h es disputaran fins a 12 curses, amb la prova OPEN on trobarem els atletes adults a primera hora, en un cros molt enfocat a les escoles d’atletisme.

· Web Cardedeu

Finalment, el circuit gironí de cros va a tota velocitat i no s’atura. Aquest diumenge, una nova prova, el 41è cros Sant Hilari Sacalm, organitzat pel Consell Esportiu de La Selva i amb centenars d’atletes de les terres gironines buscant seguir sumant en la classificació del circuit gironí. 13 curses amb sortida des de la zona esportiva del municipi, destacant a les 10.10 h l’absoluta femenina amb cinc categories diferents i a les 10.35 h la masculina. Aquesta serà la tercera de les cinc proves del circuit gironí, abans d’encarar les dues més importants, la de Girona i la d’Olot.

· Web Sant Hilari