Arriba la 28a edició del Míting Internacional Ciutat de Barcelona

2697

Aquest dimecres es disputa la 28a edició del Míting Internacional Ciutat de Barcelona, una cita molt rellevant que arriba amb una convocatòria d’enorme luxe, a nivell català i de la resta de l’estat. La cita es podrà veure per Esport 3 i comptarà amb algunes de les figures emergents i consolidades del nostre atletisme. L’inici es donarà a les 18.20 h de la tarda i s’allargarà fins les 21 h de la nit.

D’entrada, cal comentar que aquesta temporada, tindrem com a proves destacades els 100 m i 200 m masculí i femení, els 800 m, 1.500 m i 3.000 obstacles masculí i femení, la perxa masculina, el triple salt femení o la javelina masculina. Hi participaran uns 240 atletes d’una quarantena de països diferents. La cita pertany a la setmana catalana de l’esport de la UFEC.

Maribel Pérez – Foto FCA

Observant el llistat d’inscrits i inscrites, trobem noms d’autèntica actualitat. Començant pel 100 femení, on la rècordwoman del 200 m, Jaël Bestué, després de la seva gran marca a Madrid, mirarà de buscar un gran registre a la recta de Montjuïc, acompanyada de Maribel Pérez, rècord del Míting l’any passat, l’atleta de les Bahames Camille Rutherford i la dominicana Liranyi Alonso.

Una altra prova destacada serà els 100 tanques. Xènia Benach, que ve de batre el rècord de Catalunya, competeix a casa i ho fa davant d’Ana-Liese Torian, atleta dels Estats Units de 12.81 i de Claudia Villalante, a banda de les catalanes Marina Lamata, Cristina Cámara i Paula Rodríguez.

Elvin Josué Canales – Foto FCA

El 100 i el 200 masculí també tindran molt de moviment. A la velocitat més curta, el cubà Shainer Reginfo Montoya, de 9.90, buscarà tornar a meravellar com ho va fer al Míting Catalunya a Sabadell,  al costat del dominicà José Gonzàlez, de l’atleta de Panamà Arutro Deliser o l’australià Jack Hale, amb un trident de catalans d’alta volada, Bernat Canet, Pol Retamal i Arnau Monné, i una estrella en progressió com Abel Jordan. Als 200 m, Montoya competirà amb el sud-africà Dario Matau, el colombià Neiker Abello i el català Oriol Sànchez.

De les proves de mig fons i fons, comencem destacant un 800 m masculí que promet emocions fins la darrera recta. Al bronze mundial català, Josué Canales, com a una de les estrelles del Míting, s’uneix el campió del món Mariano Garcia, el neozelandès d’1:44:04, James Preston, el marroquí Abdellah Mouzlib i el suís Ramon Wipfli. Als 1.500 m, el català Carlos Sáez i l’alacantí Javier Mirón lideren una nòmina amb molts atletes internacionals, com els turcs Tekzoz i Celik, el portuguès Joao Santos i el kenyà Dominic Kiptoo. A més, catalans com Eric Guzman, Ada Maijó i l’andorrà Nahuel Carabaña.

Marina Martínez – Foto FCA

Al fons femení, el 800 m viurà un gran duel entre dues catalanes de generacions diferents, la banyolina Esther Guerrero i la maresmenca Marta Mitjans, que ve de batre el rècord d’Espanya sub 23 amb 2:00:21, al costat de la balear Daniela Garcia. Les tres atletes buscaran una victòria davant l’australiana Ellie Sanford i la marroquina Souad El Haddad. Als 1.500 m, Marina Martínez és l’escollida com a referent catalana, després de la seva gran marca aquesta passada setmana a Ordizia. Amb ella, les també catalanes Èlia Saura, Zoya Naumov, Naima Aït Alibou i atletes com Rosalia Tàrraga i la ugandesa Achiru Knight.

Eric Guzmán – Foto FCA

En altres proves, destaca l’alemany Kira Wittmann al triple salt, la també germana Joyce Oguama al disc, els duels als 110 tanques, amb el retornat Orlando Ortega, Abel Jordan, el català Marc Galé i el brasiler Eduardo Rodrigues, els germans Quijera, Nico i Manu i l’australià Cameron McEntyre a la javelina, els d’Estats Units Carson Cody Waters i Kobe Babin a la perxa, amb el català Artur Coll, el diversos cops campió d’Espanya Eusebio Cáceres, el campió català Joan Gea i l’indi Praveen Chitharvel a la llargada i diversos duels als 3.000 obstacles, destacant en categoria masculina la participació catalana amb Marc Fernàndez, Jaouad Hssini, Ismail Atriki o el veterà andalús Sebastian Martos.

Com dèiem, es podrà seguir el Míting Internacional Ciutat de Barcelona a través d’Esport3, en directe. Es podran comprar entrades a taquilla fins a darrera hora, a més, per primer cop, s’instal·larà una botiga amb marxandatge i venda de samarretes FCA. Quan acabi el míting es disputarà una nova prova del GP català de fons i migfons. A més, entremig del Míting, es disputaran dues sèries de 400 m i dues de 1.000 m sub 16. L’obertura de portes serà a les 16.30 h.

· més informació