Ha arribat el gran dia del Campionat de Catalunya Absolut. Aquest dissabte es disputarà el 106è Campionat català al Complex Palau-Sacosta del GEiEG, que fa 25 anys que no acull una prova d’aquestes característiques. La instal·lació, que ha desenvolupat una gran renovació, ja va acollir els campionats catalans sub 18 i sub 23 ara fa dues setmanes. Alguns dels grans noms de l’atletisme català hi participaran.
El GEiEG ha preparat amb moltes ganes aquest esdeveniment, mobilitzant a tot el seu entorn. El Complex Palau-Sacosta vestirà de gala per rebre al bo i millor de l’atletisme català, que encara el tram final de temporada, on molts d’ells encara tindran les opcions intactes de poder competir a Màlaga al Campionat d’Espanya absolut.
La prova començarà a les 9.30 h. A les 10.15 h es farà la inauguració oficial de la pista d’atletisme de Girona, on durant mitja hora, el GEiEG ha preparat un gran esdeveniment que mantenen en secret fins al mateix moment de la cerimònia. A partir de les 10.45 h es reprendrà la competició i fins a la 13.30 h tindrem proves a la pista. A la tarda, a partir de les 17.30 h i fins les 21.15 h, es viuran les proves restants, amb la finalització dels relleus 4×100 i 4×400.
Recordem que el Campionat de Catalunya Absolut es podrà seguir de forma íntegra per La Xarxa+, amb una difusió gran des de l’inici, un desplegament de sis càmeres i equip de narració fins al final. Durant la jornada de matí també es podrà seguir per les televisions locals de Catalunya.
Fem un repàs als inscrits i inscrites al Campionats. Comencem a la velocitat. A les proves masculines, Oussama Ouassou lidera els 100 m, acompanyat d’Oriol Castells, Jordi Belenguer o Mark Bezzelt, quatre atletes que aquest any estan de dolç. Als 200 m, tornada d’Adrià Alfonso a la competició, però no ho tindrà fàcil per derrotar als líders del rànquing, el mateix Oriol Castells i el company d’entrenador d’Alfonso, Albert Romeo.

Als 400 m, Oriol Madí buscarà un nou títol català, tot i no ho tindrà fàcil, amb Danel Herrero, el jove David Parramón o Pau Lancho buscant arrebatar-li el títol a l’atleta del Baix Montseny. Als 800 m, Mathios Rodríguez, que ve de batre el rècord català sub 23 de 600 m, arriba amb ganes de buscar el títol absolut. Martí Sànchez, Bruno Maturana o Miki Sànchez buscaran lluitar-li el primer lloc.
Al 1.500 m, Joan Bru lidera el rànquing i també buscarà un nou or català absolut. Als 5.000 m, Albert Ruz, que l’acostumem a veure a les proves de cros i ruta, lidera aquí el rànquing al costat de Daniel Martínez o Oriol Jové. Als 110 tanques veurem si algú es capaç de lluitar-li a Marc Galé el títol. L’atleta del Cornellà Atlètic buscarà un nou or i seguir amb l’hegemonia a la prova, amb Biel Salas i Gerard Pérez per darrera. Als 400 tanques, final oberta amb el medallista iberoamericà, Javi Lorente, com a gran favorit, però amb Diego Courbis, Àlex Valverde o Eloi Vilella buscant medalla.
Als 3.000 obstacles, Dani Álvarez i Biel Morancho lluitaran per l’or, amb les milors marques dels inscrits. Als 5.000 marxa, Ivan Molina, Eloi Antón i Kevin Cerro mantindran un bonica lluita per buscar la victòria final.
A l’alçada, com sempre, alt nivell, amb el medallista iberoamericà sub 18, Alejandro Muñoz, com a gran favorit, i amb Martí Cissé, Edgar Climent o Ángel Torrero. A la perxa també tindrem un concurs d’alt nivell, amb l’atleta mundialista a Tòquio, Artur Coll, Martí Serra, Martí Brullas o Theo Ruiz. A la llargada, Joan Gea buscarà l’or català, davant de Xavi Barrubés. Al triple salt, Ramon Adalia, que ha tingut problemes físics tot el curs, està inscrit i buscarà un nou títol davant de Pau Vergés, en un nivell molt alt.
Al pes, els màxims exponents catalans hi seran. Jotas Ortega per una banda, liderant el rànquing, seguit d’Aaron Solà, Sergi López o Christian Ravar. Al disc, Aaron Sola buscarà també l’or davant d’Aleix Camats o Àlex Duran. A la javelina, Hailu Estrampes està inscrit, tot i que arrossegar molèsties que no el van permetre competir a Logronyo, i el segueix el seu substitut, Guim Morcillo. Finalment, al martell també hi assistirà tothom, amb Christian Ravar buscant un nou títol, Daniel Noguera i Edgar Capdevila per darrera.
A les proves femenines, a la velocitat trobem a l’atleta Jazmín Romeu, que ve de competir al federacions, com una de les màximes favorites, amb l’andorrana Carlota Màlaga també amb bon registre, Cristina Cámara, Noa Miguel o la local Sandra López. Als 200 m, alt nivell i molt obert el final amb Guillermina Belén Cossio com a gran favorita, Jana Hurtado, Sara Manuela Murillo o Sara Gallego, que provarà sort als 200 m.
Als 400 m, bonic duel entre la líder catalana, Laia Monforte, i la campiona absoluta, Laura Bou, que arriba en un bon moment de forma. Als 800 m, la madrilenya amb llicència catalana, Julia Lillo, buscarà el títol català i tindrà a Carla Bisbal o Berta López, del CA Igualada, com a grans rivals. Al 1.500 , opcions clares de victòria de Carla Domínguez o Marwa El Khouya.
Als 5.000 m, Judith Navarro Ojeda, del Cornellà Atlètic, després de pujar al podi sub 23. No obstant, atletes com Laura Rodríguez, Carlota Rodés, Ona Alonso o Mireia Guarner també hi participen i tenen moltes opcions de podi.
Als 100 tanques, Fiona Cavilli lidera el rànquing, i al costat de Marina Lamata, Paula Rodríguez o Cristina Cámara buscaran la victòria. Als 400 tanques, l’atleta basca amb llicència catalana, Paula de Juan, lidera el rànquing, seguida de l’andorrana Aroa Carballo. Als 3.000 obstacles, bonica competència entre la favorita, Marina Guerrero, per repetir l’or, i Àmbar Tomàs, en un molt bon nivell. El 5.000 marxa també té grans noms, així, Griselda Serret, Júlia Suàrez, Beatriz Cantero o Alexia Palomero competiran pel podi.

A l’alçada, Júlia Vives tindrà la fora oposició de Marta Amiel, que ha fet un molt bon curs de combinades, seguida de Zuzanna Bednarek. A la perxa, totes les catalanes d’alt nivell, com Mònica Clemente, Clara Fernàndez, Silvia Ruiz o Nerea Pérez no es volen perdre l’espectacle i buscaran el podi. A la llargada també tindrem bon nivell, amb Andreea Florina Sabou que va fer un gran campionat de Federacions, i desitjant poder veure també a Clara Gabaldón. Al triple salt, les dominadores dels darrers anys, Elda Romeva, Naiara Estanga i Laurine Elisa Marimón hi participaran.
Al pes, Daniela Fernàndez lidera el rànquing i l’acompanyen Laia Ribera i Laia Alonso, així com al disc, on Daniela Fernàndez i Laia Alonso lluitaran per l’or amb Maria Vallès. A la javelina també apareixen algunes de les destacades del rànquing, com Erika Sellart, Diana Guillen o Berta Rubiol. Al martell, Laura Redondo buscarà un nou títol català, i competirà amb atletes com Carla Serral o Montserrat Montañés.
Estarem molt pendents des de bon matí del que passi al Campionat absolut, seguint la retransmissió televisiva i a través de xarxes socials tot el que pugui passar durant la maratoniana jornada a Girona.

