La Federació Catalana d’atletisme ha fet la presentació de la seva nova marca a la seu del carrer Trafalgar a Barcelona, amb la presència de diverses personalitats, membres de la Junta Directiva i dels clubs catalans, i diversos mitjans de comunicació, que han omplert la sala d’actes i han pogut presenciar els primers moments del nou logotip i dels nous colors corporatius.
L’empresa que ho ha portat a terme ha estat E2S, agència especialitzada en màrqueting i publicitat dirigida vers el branding esportiu. La Núria Sala, directora creativa, i en Marc Amposta, copy creatiu, han estat els encarregats d’explicar els motius d’escollir el nou logotip i els nous colors.
L’acte de presentació l’ha inaugurat la presidenta de la Federació Catalana, Mercè Rosich, que ha explicat com ha anat tot el procés de decisió de la nova marca i quins han estat els aspectes a destacar. “Teníem tres grans reptes en aquest inici de mandat, un d’ells era el canvi de la comunicació i fer-nos visibles. Ens vam marcar tirar-ho endavant amb fidelitat, complicitat i ambició. I amb la nova marca hem volgut veure que aquests valors estiguessin reflectits i reflectides” ha destacat Rosich.
La presidenta també ha volgut explicar les motivacions pel canvi de logotip i colors: “respirem molta il·lusió i volem promoure la societat activa, dinàmica i il·lusionada, reivindicant l’esforç que significa l’atletisme. I per això vam decidir trobar una marca fresca, actual, que realment representés tot el que volem aconseguir. Que sigui un nou inici.”
Rosich també ha destacat que un cop llançada la marca, la idea és poc a poc anar abandonant la marca antiga, a banda d’estar en procés de la creació d’una nova web, que arribarà d’un moment a l’altra, que tancarà una transició d’imatge cap als temps moderns.
Posteriorment, la Núria Sala, d’E2S, ha parlat sobre la nova marca. Segons ella, “volíem generar un gran impacte entre els i les atletes i seguidors i seguidores de l’atletisme, de totes les edats i disciplines”.
Núria Sala, la directora creativa, ha volgut explicar el procés: “Hem volgut potenciar l’acrònim FCA, mantenint el dinamisme i explorant l’escala de colors. A més a més, us portarem unes aplicacions molt atractives, que la pròpia marca ens doni l’opció d’ensenyar quelcom atractiu i rellevant”. A més a més, ha destacat que s’ha volgut mantenir la gamma de colors freds, ampliar-la i augmentar la vibració.
Finalment, els convidats i les convidades han pogut veure en directe les primeres aplicacions, tot compartint un petit aperitiu.
A partir d’ara, aquest nou logotip i els nous colors els podrem veure a les competicions, als comunicats oficials, als roll-ups, plafons i material divers de la Federació Catalana d’Atletisme, i formarà part ja del nostre imaginari diari.